Meer columns op 

gallery/iconfinder_linked_in_online_social_media_734393
gallery/amp qr code campaign

De QR-code comeback

Geen blog over hoe je productiever thuis kunt werken in tijden van corona, dit gaat over een comeback: van de QR-code. Ooit afgeschreven als suf en altijd haperend, nu zie je ze overal.

Lees hier verder

gallery/blogpost reisblog linkedin

Ik neem je mee op reis

Een reisverslag is niet voor niets een gouwe ouwe qua format. Bij Kempen vroeg ik senior portfoliomanager Maarten Vankan van het Kempen (Lux) Global Small-cap Fund verslag te doen van zijn trips naar Japan. 

 

Lees hier verder

gallery/handje met plantje collage (mobile) (2)

HET HANDJE MET HET PLANTJE

Ook bij beeld is een format je vriend: het helpt om keuzes te maken en het publiek herkent de uitingen in één oogopslag. Bovendien is er minder risico dat ‘jouw’ stockfoto opduikt bij de concurrent als illustratie bij hetzelfde onderwerp, of in een advertentie. 

 

Lees hier verder

gallery/1o jaar twitter

#MYTWITTERANNIVERSARY

Mijn belangrijkste reden om Twitter trouw te blijven is de filterfunctie. Voor iedere categorie heb ik een andere menselijke Melitta, die ik door de jaren heen heb leren kennen. Consistentie en vertrouwen creëert waarde.

Lees hier verder

gallery/fleet street naambord (2)

Ghostwriters doen alsof

Soms werk ik als ghostwriter. Het is een per definitie verborgen ambacht. Reclame maken kan niet, gedane arbeid showen op LinkedIn ook niet. Desondanks geeft een goed stuk veel voldoening.

Lees hier verder

gallery/friend op netflix

Sleur is een vriend

Bij het maken van content bieden regelmaat en voorspelbaarheid ook houvast, zowel bij makers als lezers. Als je vaak contact wilt met je klanten, werk dan aan je eigen tradities. Een format, rubriek of ander vast terugkerend onderdeel dat past, of nog beter, net een beetje schuurt.

Lees hier verder